2015年5月5日

[歌] I'm Gonna Be (500 Miles)

《I'm Gonna Be (500 Miles)》——《我將是 (500哩的路)》



When I wake up yeah I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who wakes up next to you
When I go out yeah I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who goes along with you
早上醒來的我知道
我將是在你身邊醒來的人
走出門的我知道
我將是走在你身邊的人

If I get drunk yes I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who gets drunk next to you
And if I haver yeah I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who's havering to you
喝醉的我知道
我將是醉趴在你身邊的人
喝醉開始鬼話的我也知道
我將是對你鬼話的人

But I would walk 500 miles
And I would walk 500 more
Just to be the man who walked 1,000 miles
To fall down at your door
我會走過500哩的路
也可以再多走500哩
這樣我就會是走上1000哩路
來到你門前的人

When I'm working yes I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who's working hard for you
And when the money comes in for the work I'll do
I'll pass almost every penny on to you
工作時的我知道
我將是為你努力工作的人
當我收到努力工作後的酬勞
我將把幾乎每分錢都交給你

When I come home yeah I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who comes back home to you
And if I grow old well I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who's growing old with you
回家的我知道
我將是回到有你在家的人
逐漸變老的我也知道
我將是與你相伴變老的人

But I would walk 500 miles
And I would walk 500 more
Just to be the man who walked 1,000 miles
To fall down at your door
我會走過500哩的路
也可以再多走500哩
這樣我就會是走上1000哩路
來到你門前的人

When I'm lonely well I know I'm gonna be
I'm gonna be the man whose lonely without you
When I'm dreaming well I know I'm gonna dream
I'm gonna dream about the time when I'm with you
孤單的我知道
我將是失去你而孤單的人
做著夢的我知道
我將夢見我們在一起的畫面

When I go out yeah I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who goes along with you
When I come home yes I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who comes back home with you
I'm gonna be the man who's coming home with you
走出門的我知道
我將是走在你身邊的人
回家的我知道
我將是與你一起回家的人
我就是與你一起走回家的人

But I would walk 500 miles
And I would walk 500 more
Just to be the man who walked 1,000 miles
To fall down at your door
我會走過500哩的路
也可以再多走500哩
這樣我就會是走上1000哩路
來到你門前的人

But I would walk 500 miles
And I would walk 500 more
Just to be the man who walked 1,000 miles
To fall down at your door
我會走過500哩的路
也可以再多走500哩
這樣我就會是走上1000哩路
來到你門前的人了

看過一個影片
就是有個男生每次旅行都在名勝旁邊唱一段這首歌
最後把這些影片集結起來 向女友求婚
還滿感動的 
新聞看這裡
但這不是表示 他去旅遊的時候都沒帶女友嗎?
只是他還是說出 做過最美好的冒險 就是愛上女友
還是覺得有點好笑..............

1 則留言:

YIYUN 提到...

你說的對,為啥他出國旅行沒有帶上女友?!